کد مطلب:301468 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:135

سخنان آن حضرت درباره عدم تحمل جدائی و فراق پدرش


81- حضرت زهرا در واپسین لحظات عمر حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم به آن حضرت عرض كرد: پدرجان من لحظه ای در دنیا در فراق شما نمی توانم صبر كنم قرار من و شما فردا كجا؟

فرمود: اما تو نخستین كسی هستی كه به من ملحق خواهی شد و قرار من و تو در كنار پل جهنم، گفت: مگر خداوند متعال جسم و بدن شما را بر آتش جهنم حرام نكرده است؟.

فرمود: آری، لكن من در آنجا ایستاده ام تا اینكه امتم عبور كنند، فرمود: اگر شما را در آنجا ندیدم؟ فرمود: مرا در كنار پل هفتم از پل های چهنم، در حالی خواهی دید كه از ستمدیده درخواست بخشش از ظلم می كنم، پرسید: اگر شما را ندیدم؟ فرمود: مرا در مقام شفاعت می بینی و من امت خود را شفاعت می كنم، پرسید: اگر شما را آنجا ندیدم / فرمود: مرا نزد میزان می بینی در حالیكه برای امتم رهائی از آتش را می خواهم؟ پرسید: اگر شما را آنجا ندیدم؟ فرمود: مرا در كنار حوض خود خواهی دید، عرض حوض من فاصله ما بین «ایله» تا «صنعا» است، بر سر حوضم هزاران جوان ایستاده كه هزار جام مانند در منظوم، و جواهر سپید پوشیده شده در یك صف كنار یكدیگر ایستاده اند هر كس یك بار از آن


بیاشامد بعد از آن هیچ گاه تشنه نخواهد شد، حضرت همچنان همینطور سوال می كرد تا وقتی كه روح از بدن مبارك حضرت رسول مفارقت كرد. [1] .


[1] اربلي كشف الغمه 1/ 497.